Denne vejledning henvender sig til alle medarbejdere i VIA, der skal opsætte en mobiltelefon med Firma Portal appen, så den kan bruges med VIAs systemer. Opsætningen kan variere en smule fra telefon til telefon, men basalt er det det samme.
De fleste telefoner i VIA bliver udleveret med Firma Portal appen præinstalleret. Skulle den mod forventning ikke være installeret, skal den hentes i Apple’s App Store eller Google’s Play butik
- I App Store eller Google Play Butik søger du på ”Intune-firmaportal" og installerer appen på din telefon
- Log på med dit VIAID (VIAmail).
- Du vil nu blive sendt videre til VIA’s login side, hvor du skal logge på med dit VIA ID og adgangskode.
- Nu skal du vælge den rigtige kategori. Hvis der er tale om en privat telefon betalt af dig selv vælges enten Privat iPhone eller Privat Android.
Hvis der er der tale om en mobiltelefon betalt af VIA vælges VIA iPhone eller VIA Android.
- Følg vejledningen på mobiltelefonen, hvor der oprettes en arbejdsprofil, tjekkes for om telefonen lever op til krav om password og bliver krypteret, hvorefter mobiltelefonen vil være tildmeldt Intune.
Bemærk:
- Visse Android telefoner, kræver 80% strøm for at kryptere og en genstart.
- Enkelte Android telefoner kan tage længere tid om at blive krypteret.
- Hvis der tastes forkert pinkode er det mobiltelefonens styresystem der definerer hvad der sker. På iOS sker der fx det, at mobiltelefonen spærres i 1 min. efter 6 forkerte forsøg. Telefonen vil ikke blive nulstillet eller andet.