Første skridt til at lave webtilgængelige dokumenter er at buge værktøjet Accessibility Assistant, som alle medarbejdere på VIA har i Word og PowerPoint. Denne opgave vil introducerer dig til brugen af Accessibility Assistant.
Opgaven trin for trin
- Download Word-dokumentet "Fejldokument" nedenfor, der som tilten siger, er fyldt med fejl.
- Åbn Word-dokumentet og forsøg selv at rette det igennem med Accessibility Assistant. Du finder Accessibility Assistant under fanen "Gennemse". Brug evt. vejledningen til Accessibility Assistant her.
- Konvertér dokumentet til PDF ved at bruge Accessibility Assistant. Se hvordan her under punkt 6.
- Tjek dokumentet igennem i programmet PAC 2021. Brug evt. vejledningen til PAC 2021 her.
Når du har rettet dokumentet igennem, vil du opleve, at der er en enkelt fejl, der stadig dukker op i PAC 2021. Det skyldes, at der er fejl i tabellerne, der ikke kan fanges af Accessibility Assistant. Det vil vi komme ind på i den del, der handler om tabeller.
Når du har gennemført opgaven, kan du se denne video (kræver VIAlogin), hvor vi laver rettelserne i dokumentet.