Denne vejledning henvender sig til undervisere. Når du opretter Microsoft Teams-møder til undervisning, kan du gøre det direkte i Itslearning. Mødet er dermed automatisk delt med de studerende i Rummet
Opret og del Microsoft Teams møde i Itslearning
- Log på Itslearning og tilgå det Rum og den Plan hvor du vil oprette et Teams møde.
- I ”Ressourcer og aktiviteter” vælg ”Tilføj”.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/052/original/19fadb44-39bf-4162-8461-c6a5f5a091f2.jpg)
- Fra ”Tilføj” drop-down menuen, vælg ”Vis alle”.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/054/original/626fa670-90da-43e2-998b-cd79a19eb74b.jpg)
- Vælg ”Notat”
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/056/original/641c39f1-3521-4cce-a93e-63b2389442b7.jpg)
- I ”Notat” redigeringsvinduet kan du give ressourcen et navn og du kan skrive en kort beskrivelse i tekst editoren, som beskriver ressourcen for de studerende.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/058/original/74bcbbe5-12ae-4e9e-9716-c1f0ad407fec.jpg)
- For at oprette og indsætte linket til et Teams møde skal du vælge puslespilsbrik-ikonet
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/060/original/676aa0ae-77f1-4eee-bccf-4c8f346e121a.jpg)
- Vælg ”Microsoft Teams Meetings”.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/062/original/17f5e494-b3eb-4557-bbc2-1ff069bf0b9e.jpg)
- Når Microsoft Teams vinduet åbnes klik på ”Sign in” knappen.
- Vælg din VIA UC Microsoft-konto og følg log ind processen.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/064/original/2db405e3-27d8-4c76-b089-5180831cca63.jpg)
- Når du har logget på med din VIA UC-konto skal du vælge ’Create meeting link’-knappen.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/066/original/1e617317-fba2-49ab-bcf1-ea4376e0b1b3.jpg)
- Giv dit møde en titel.
- Du behøver ikke indtaste dato og tid.
- Vælg ”Create” knappen for at oprette mødet.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/068/original/afe98827-656e-4a80-8ecf-59b4386d0e81.jpg)
- Vent et øjeblik. Linket lægges automatisk i dit ”Notat”
- Vælg ”Gem”.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/071/original/06eab502-8c59-40aa-8c4b-147ed9ce09cf.jpg)
- Ressourcen ses nu i Planen.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/073/original/aa37d61e-ccac-4b63-967a-a5cd7c68ba33.jpg)
Hvad de studerende ser
Når dine studerende vælger linket til ”Notatet” i Planen vil de se din beskrivelse og linket til Teams-mødet. Når de vælger linket, åbner Teams-vinduet og deltageren skal vælge, hvordan de vil tilgå mødet. Alle kan deltage uden at behøve at installere noget inden mødet ved at vælge web-appen.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/075/original/2e189af6-cd2f-436a-a8b2-69f406d38c7c.jpg)
- Hvis du ikke allerede har installeret Teams på din computer (herunder Mac-computere), så vælg Download Windows-appen.
- Hvis du allerede har installeret Teams på din computer (herunder Mac-computere), så vælg Start nu.
- Hvis du oplever problemer med at installere Teams på din computer, så kan du vælge Brug webappen i stedet.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/693/077/original/17e029f4-177b-4bb8-a318-d23344353d6d.jpg)