English

VIA University College

Hubspot

Denne vejledning henvender sig til webredaktører i VIA, der anvender Hubspot.

Sæt webinar op med Zoom og HubSpot
1. Opret webinar i Zoom.us
  1. Sæt flueben i 'Registration required'.
  2. Sæt flueben i 'Require webinar password'.
  3. Sæt flueben 'Video for both host and penalize'.
  4. Ændre 'Dial in from country' til 'Denmark'.
  5. Slå 'Needed webinar options' fra.
  6. Sæt flueben I 'Record the webinar automatically and choose on the local computer'.
  7. Invitationer: Inviter penalize/cohosts.
  8. Email indstillinger: Ændre 'Email contact name to webinar speaker' og behold [email protected].
  9. Slå evt. 'Reminder emails' til.
2. Opret synkronisering i HubSpot

Der er lavet en integration mellem HubSpot og Zoom, men webinarer i Zoom må i VIA ikke per default være sat op til at synkronisere med HubSpot. Derfor skal du ind og finde det specifikke webinar i HubSpot og slå synkroniseringen til.

  1. Gå i 'Setting' (tandhjulet).
  2. Tryk på 'Integrations'.
  3. Tryk 'Connected Aps'.
  4. Vælg 'Zoom'.
  5. Indtast mailadressen på den Zoom bruger, der har oprettet webinaret.
  6. Sæt flueben ud for det specifikke webinar.  
3. Opret en TY-Mail i HubSpot
  1. Gå ind i 'Marketing'.
  2. Tryk på 'Email'.
  3. Tryk på 'Create email' (orange knap).
  4. Vælg 'Regular'.
  5. Vælg 'EVU | Plain Text Email Template'.

Alternativt kan du clone en tidligere TY-Mail og tilpasse den.

4. Opret en TY-Landing Page i HubSpot
  1. Gå ind i 'Marketing.
  2. Tryk på 'Website'.
  3. Tryk på 'Landing Pages'.
  4. Tryk på 'Create' (orange knap).
  5. Vælg 'Landing Page'.
  6. Vælg 'VIA - EVU - Thank You LP'.

Alternativt kan du clone en tidligere TY-Landing Page og tilpasse den.

5. Opret en Landing Page i HubSpot
  1. Gå ind i 'Marketing'.
  2. Tryk på 'Website'.
  3. Tryk på 'Landing Pages'.
  4. Tryk på 'Create' (orange knap).
  5. Vælg 'Landing Page'.
  6. Vælg 'VIA - EVU  Content offer LP'.

Alternativt kan du clone en tidligere Landing Page og tilpasse den.

  1. Vælg den formular, der skal sættes ind på siden og indstil den til:
    • at viderestille til TY-Landing Page ved tilmelding.
    • at sende TY-Mailen, du lige har lavet, ved tilmelding.
6. Opret et workflow der tilføjer tilmeldte til webinaret i Zoom + Subscription
  1. Gå ind i 'Workflows'.
  2. Tryk på 'Create workflow' (orange knap).
  3. Giv dit workflow et navn.
  4. Tryk på 'Start from scratch'.
  5. Sæt flueben i 'Start from scratch'.
  6. Vælg 'Contact-based'.
  7. Tryk på 'Next' (orange knap).
  8. Klik på 'set enrollment trigger'.
  9. Vælg 'Form submission' under 'Filter type'.
  10. Søg og vælg den formular du oprettede til din Landing Page.
  11. Vælg 'Any Page' under 'Contact has filled out form on'.

OBS: kører I Lead Ad skal Lead Ad formularen også tilføjes ved at klikke på 'And'.

  1. Tilføj ny action og vælg 'Add Contact to Zoom Webinar'.
  2. Find Zoom webinarets ID i Zoom og skriv det i feltet uden mellemrum.
  3. Klik 'Save' (orange knap).

OBS: kører I Lead Ad skal du tilføje endnu en action, der sørger for at tilføje den tilmeldte til en subscription.

Se hvordan du tilføjer en ekstra action
  1. Tryk på plus.
  2. Vælg 'Manage subscription status' under 'Property Management'.
  3. Vælg nu 'Opted in' og subscription type.
  4. Vælg 'Freely given consent from contact med explanation': Consent givet gennem lead form på social eller via formular på website.
  5. Tryk på 'Save' (orange knap).
  1. Klik på 'Review' (orange knap).
  2. Sæt flueben i 'yes, enroll contacts….'.
  3. Aktiver workflowet ved at trykke på 'Turn on' (orange knap).
7. Lav en invitations email
  1. Gå ind i 'Marketing'.
  2. Tryk på Email.
  3. Tryk på 'Create email' (orange knap).
  4. Vælg 'Regular'.
  5. Vælg 'EVU | Drag and Drop Email Template'.

Alternativt kan du clone en tidligere mail og tilpasse den.

  1. Tryk på 'Send and schedule' og send invitationen til listen.
8. Lav kreativer og tekster til annoncering på sociale medier

Lav opslag eller Link Ads og driv trafikken ind til webinar Landing Page. Alternativt lav Lead Ad med direkte sign-up.

9. Ahold webiar i Zoom.us

Afhold webinaret på den aftalte dag til den aftalte tid.

10. Lister: Segmenter tilmeldte/registrerede i HubSpot
  • Lav en liste for alle de registrerede uafhængig af deltagelse ved at bruge filter type: 'Zoom: Webinar Registration Event' (skriv webinar ID i søgefeltet).
  • Lav evt. en liste for registrerede, der deltog ved at bruge filter type: 'Zoom: Webinar Registration Event' AND 'Zoom: Webinar Attendance Event' (skriv webinar ID for begge i søgefeltet).
  • Lav evt. en liste for registrerede som ikke deltog ved at bruge filter type: 'Zoom: Webinar Registration Event' AND 'Zoom: Webinar Attendance Event' (skriv webinar ID for begge i søgefeltet).
11. Edit TY-Landing Page og læg materiale fra webinaret herpå
  1. Rediger videooptagelsen af webinar og præsentation og upload filerne til HubSpot.
  2. Clone den gamle TY-Landing Page i HubSpot, ændre teksterne, embed video og vedhæft præsentation.
  3. Ændre titlen på siden til at indeholde 'On Demand'.
12. Lav en follow up email til deltagerne og no shows
  1. Gå ind i 'Marketing'.
  2. Tryk på 'Email'.
  3. Tryk på 'Create email' (orange knap).
  4. Vælg 'Regular'.
  5. Vælg 'EVU | Plain Text Email Template'.

Alternativt kan du clone en tidligere FU-Mail og tilpasse den.

  1. Tryk på 'Send and schedule' og send mailen til listen med de webinar-registrerede, der deltog.
  2. Clone FU-Mailen, du lige har sendt og rediger den, så teksten afspejler, at modtageren ikke deltog, og at det er fint, men her er, hvad han gik glip af.
13. Følg evt. yderligere op på relevante deltagere
  • Sørg evt. for at nogle fra forretningen følger yderligere op ved at gå igennem listen over registrerede.

OBS på hvilket samtykke, kontakten har givet.

Forrige Vejledning Sådan skriver vi på en.via.dk
Næste Vejledning Lav webtilgængeligt indhold