English

VIA University College

Mailchimp

Denne vejledning henvender sig til medarbejdere i VIA, der skal udarbejde nyhedsbreve. Vejledningen er en step-by-step guide til at oprette og sende nyhedsbreve i Mailchimp.

Sådan gør du

  1. Fra startsiden klikker du på 'Create'.
  1. Klik på 'Email'.
  2. Vælg 'Regular'.
  3. Indtast E'mail.
  4. Klik på 'Begin'.
  1. Klik på 'Add Recipients'.
  1. Vælg din modtagerliste via drop-down menuen.
  1. Klik på 'Personalize the 'To' field'.
  2. Vælg '*[FNAME]* under 'Merge tag'.
  3. Tryk 'Save'.

Bemærk: at 'From' (modtagerlisten) nu automatisk er udfyldt.

Udfyldt modtagerliste
  1. Klik på 'Add Subject'.
  1. Indsæt et 'Subject' (emnetekst) - (se eksempel under).
  2. Indsæt en 'Preview Text' (forhåndsvisningstekst)  - (se eksempel under).
  3. Klik på 'Save'.
  1. Klik på 'Add Send Time'.
  1. Vælg om du vil sende nyhedsbrevet nu ('Send now'), eller om du vil planlægge, hvornår nyhedsbrevet skal sendes ud ('Schedule a time').
  2. Tryk 'Save'.
  1. Klik på 'Design Email'.
  1. Vælg 'Classic Builder'.
  1. Klik på 'Saved Templates'.
  2. Klik på drop-down menuen 'Folder'.
  3. Vælg den ønskede skabelon og tilpas den.
  1. Tryk nu på 'Schedule' eller 'Send now' for enten af sende eller bekræfte tidspunkt på afsendelse af nyhedsbrevet.

Bemærk: at dit arbejde på nyhedsbrevet automatisk bliver gemt som udkast under "Campaigns", skulle du ikke blive færdig.

Forrige Vejledning Sæt webinar op med Zoom og HubSpot
Næste Vejledning Hubspot