Denne vejledning henvender sig til medarbejdere i VIA, der skal udarbejde nyhedsbreve. Vejledningen er en step-by-step guide til at oprette og sende nyhedsbreve i Mailchimp.
Sådan gør du
- Fra startsiden klikker du på 'Create'.
- Klik på 'Email'.
- Vælg 'Regular'.
- Indtast E'mail.
- Klik på 'Begin'.
- Klik på 'Add Recipients'.
- Vælg din modtagerliste via drop-down menuen.
- Klik på 'Personalize the 'To' field'.
- Vælg '*[FNAME]* under 'Merge tag'.
- Tryk 'Save'.
Bemærk: at 'From' (modtagerlisten) nu automatisk er udfyldt.
- Klik på 'Add Subject'.
- Indsæt et 'Subject' (emnetekst) - (se eksempel under).
- Indsæt en 'Preview Text' (forhåndsvisningstekst) - (se eksempel under).
- Klik på 'Save'.
- Klik på 'Add Send Time'.
- Vælg om du vil sende nyhedsbrevet nu ('Send now'), eller om du vil planlægge, hvornår nyhedsbrevet skal sendes ud ('Schedule a time').
- Tryk 'Save'.
- Klik på 'Design Email'.
- Vælg 'Classic Builder'.
- Klik på 'Saved Templates'.
- Klik på drop-down menuen 'Folder'.
- Vælg den ønskede skabelon og tilpas den.
- Tryk nu på 'Schedule' eller 'Send now' for enten af sende eller bekræfte tidspunkt på afsendelse af nyhedsbrevet.
Bemærk: at dit arbejde på nyhedsbrevet automatisk bliver gemt som udkast under "Campaigns", skulle du ikke blive færdig.