Denne vejledning henvender sig til studerende og medarbejder, der ønsker at betjene VIAs auditorier.
Tilslutning
Tilslut din computer enten via HDMI-kabel, der leverer lyd og billede, eller USB-C kabel, der herudover også leverer strøm til din computer. Begge muligheder er i pulten.
Er der tale om et auditorie med Clevertouch, får du også mulighed for at benytte touch-funktionen gennem USB-C.
Betjening
Lokalet betjenes alt afhængig af ønsket funktion på det lille 7-tommers betjeningspanel.
NB. Ikke alle auditorier har Teams-understøttelse, hvorfor det kan se forskelligt ud.
- Konventionel PC brug (HDMI/USB-C)
- Send indholdet fra auditoriet vha. Teams.
- Modtag indhold fra en anden lokation vha. Teams.
- Brug kun lyddelen af auditoriets udstyr

Trykkes der på en af ovenstående kommer dette billede:
- Lydstyrken for alt udstyr justeres på skydeknappen til højre.
- Billedet slukkes, men lyden forsætter.
- Flere muligheder for justering af lyd.

- Lydstyrken for alt udstyr justeres på faderen til højre.
- Billedet slukkes, men lyden forsætter.
- Flere muligheder for justering af lyd.

Avancerede funktioner
Nogle auditorier har Teams-funktionalitet, hvilket i så fald fremgår af betjeningspanelet.
Dette aktiveres på enten Send Teams eller Modtag Teams (2/3).
Trykkes der "Send Teams" vil den ene "medkigskærm" ændre visning for at vise chatten fra mødet, mens den anden forsat vil vise din præsentation.

Volumen autojusterer, men kan justeres manuelt på betjeningspanelet (7).
Du betjener Teams-funktionaliteter på betjeningspanelet mærket 'Yealink'. Funktionaliteten af denne er dækket i vejledningen for fjernundervisningslokaler.

Alle auditorier er udstyret med et panel til tilslutning af eksterne input og output.

Outputtet er altid balanceret ift. det allerede eksisterende output.
Inputtet kan justeres på betjeningspanelet (10).
Er der brug for mere granulær kontrol, f.eks. til et større arrangement, kan dette aftales via kontakt til [email protected]
Til større arrangementer kan det være relevant for en lydmand at have kontrol over panelets funktioner, uden at sidde ved det fysisk.
Vi kan arrangere adgang til denne funktion fra f.eks. en smartphone. Dette aftales ved henvendelse til IT og digitalisering på mailadressen [email protected].