Denne vejledning henvender sig til medarbejdere i VIA og beskriver, hvordan du aktiverer din profil hos VIAs rejsebureau Carlson Wagonlit Travel (CWT), opdaterer dine profiloplysninger samt opsætter CWT's mobilapp.
Alle medarbejdere får automatisk oprettet en profil hos CWT, men profilen skal aktiveres inden brug.
CWT benytter "Single Sign-On", altså direkte login med den brugerkonto, som er logget på computeren.
Brug derfor en VIA-computer til aktiveringen, og sørg for den er forbundet til VIAs netværk eller VPN, inden du går i gang.
- Klik på nedenstående link til CWTs website.
- Vælg din VIA-profil (hvis den ikke bliver foreslået automatisk, så indtast din VIA-mailadresse).

- Godkend med to-faktor-validering, hvis du bliver bedt om det.

- Vælg selv om du ønsker at forblive logget ind på siden.

- Klik på Fortsæt.
Når du lander på forsiden af rejseportalen myCWT, er aktiveringen gennemført.
Din profil er nu aktiveret med adgang vha. dit VIAlogin.
Fremover kan du tilgå myCWT direkte fra webadressen https://travel.mycwt.com.
Når du første gang er logget ind på myCWT-portalen, kan/bør du tilrette dine profiloplysninger.
- Klik ”MY PROFILE” i øverste højre hjørne
- Vælg "Min Rejseprofil"

- Der sendes en mail til din VIAmail med en sekscifret kode. Indtast koden.
- Bekræft for at fortsætte til profilindstillingerne.

Første gang du logger på profilindstillingerne, vil du blive bedt om at udfylde pas-oplysninger.
- Udfyld oplysningerne og vælg "Send ændringer".
ELLER
- Vælg "Ignorer - fortsæt til næste", hvis du ikke ønsker at udfylde pasoplysninger for nuværende.
Pasoplysninger betragtes som obligatoriske af CWT. Hvis du fortsætter uden at udfylde dem, vil du blive bedt om det igen næste gang du tilgår dine profilindstillinger.
- Udfyld profiloplysninger.
- Skift til andre sektioner indenfor samme kategori nederst.
- Skift til andre kategorier med oplysninger yderst til venstre.
- Gem de nye oplysninger med "Send ændringer".
- Når du er færdig med at indtaste oplysninger, klik "Log ud".
MyCWT-app’en er automatisk rullet ud på alle de medarbejdertelefoner, hvor det er muligt.
Hvis du har en ældre telefon, eller styresystemet (iOS/Android) ikke er tilstrækkeligt opdateret, skal du selv hente app’en på hhv. AppStore (iPhone) eller Google Play (Android).
Du logger ind på app'en som følger:
- Åbn app'en "myCWT"
- Indtast din VIAmailadresse
- Vælg "Continue"

- Afvent viderestilling eller vælg "PROCEED"

Du kan herefter muligvis blive bedt om Microsoft-login. Her skal du angive brugernavn i "gammelt" format, dvs. "xxxx@viauc.dk". Du kan også blive bedt om to-faktor-godkendelse. Det gøres som altid med Microsoft Authenticator-appen.
- Fremsøg din hjemby.
- Vælg "NEXT".

Når du får vist app'ens forside, er opsætningen afsluttet.
