Denne vejledning henvender sig til webredaktører i VIA, der anvender Hubspot.
Se hvordan du sætter et webinar op med Zoom og HubSpot ved at følge nedenstående steps.
- Sæt flueben i 'Registration required'.
- Sæt flueben i 'Require webinar password'.
- Sæt flueben 'Video for both host and penalize'.
- Ændre 'Dial in from country' til 'Denmark'.
- Slå 'Needed webinar options' fra.
- Sæt flueben I 'Record the webinar automatically and choose on the local computer'.
- Invitationer: Inviter penalize/cohosts.
- Email indstillinger: Ændre 'Email contact name to webinar speaker' og behold [email protected].
- Slå evt. 'Reminder emails' til.
Der er lavet en integration mellem HubSpot og Zoom, men webinarer i Zoom må i VIA ikke per default være sat op til at synkronisere med HubSpot. Derfor skal du ind og finde det specifikke webinar i HubSpot og slå synkroniseringen til.
- Gå i 'Setting' (tandhjulet).
- Tryk på 'Integrations'.
- Tryk 'Connected Aps'.
- Vælg 'Zoom'.
- Indtast mailadressen på den Zoom bruger, der har oprettet webinaret.
- Sæt flueben ud for det specifikke webinar.
- Gå ind i 'Marketing'.
- Tryk på 'Email'.
- Tryk på 'Create email' (orange knap).
- Vælg 'Regular'.
- Vælg 'EVU | Plain Text Email Template'.
Alternativt kan du clone en tidligere TY-Mail og tilpasse den.
- Gå ind i 'Marketing.
- Tryk på 'Website'.
- Tryk på 'Landing Pages'.
- Tryk på 'Create' (orange knap).
- Vælg 'Landing Page'.
- Vælg 'VIA - EVU - Thank You LP'.
Alternativt kan du clone en tidligere TY-Landing Page og tilpasse den.
- Gå ind i 'Marketing'.
- Tryk på 'Website'.
- Tryk på 'Landing Pages'.
- Tryk på 'Create' (orange knap).
- Vælg 'Landing Page'.
- Vælg 'VIA - EVU Content offer LP'.
Alternativt kan du clone en tidligere Landing Page og tilpasse den.
- Vælg den formular, der skal sættes ind på siden og indstil den til:
- at viderestille til TY-Landing Page ved tilmelding.
- at sende TY-Mailen, du lige har lavet, ved tilmelding.
- Gå ind i 'Workflows'.
- Tryk på 'Create workflow' (orange knap).
- Giv dit workflow et navn.
- Tryk på 'Start from scratch'.
- Sæt flueben i 'Start from scratch'.
- Vælg 'Contact-based'.
- Tryk på 'Next' (orange knap).
- Klik på 'set enrollment trigger'.
- Vælg 'Form submission' under 'Filter type'.
- Søg og vælg den formular du oprettede til din Landing Page.
- Vælg 'Any Page' under 'Contact has filled out form on'.
OBS: kører I Lead Ad skal Lead Ad formularen også tilføjes ved at klikke på 'And'.
- Tilføj ny action og vælg 'Add Contact to Zoom Webinar'.
- Find Zoom webinarets ID i Zoom og skriv det i feltet uden mellemrum.
- Klik 'Save' (orange knap).
OBS: kører I Lead Ad skal du tilføje endnu en action, der sørger for at tilføje den tilmeldte til en subscription.
- Tryk på plus.
- Vælg 'Manage subscription status' under 'Property Management'.
- Vælg nu 'Opted in' og subscription type.
- Vælg 'Freely given consent from contact med explanation': Consent givet gennem lead form på social eller via formular på website.
- Tryk på 'Save' (orange knap).
- Klik på 'Review' (orange knap).
- Sæt flueben i 'yes, enroll contacts….'.
- Aktiver workflowet ved at trykke på 'Turn on' (orange knap).
- Gå ind i 'Marketing'.
- Tryk på Email.
- Tryk på 'Create email' (orange knap).
- Vælg 'Regular'.
- Vælg 'EVU | Drag and Drop Email Template'.
Alternativt kan du clone en tidligere mail og tilpasse den.
- Tryk på 'Send and schedule' og send invitationen til listen.
Lav opslag eller Link Ads og driv trafikken ind til webinar Landing Page. Alternativt lav Lead Ad med direkte sign-up.
Afhold webinaret på den aftalte dag til den aftalte tid.
- Lav en liste for alle de registrerede uafhængig af deltagelse ved at bruge filter type: 'Zoom: Webinar Registration Event' (skriv webinar ID i søgefeltet).
- Lav evt. en liste for registrerede, der deltog ved at bruge filter type: 'Zoom: Webinar Registration Event' AND 'Zoom: Webinar Attendance Event' (skriv webinar ID for begge i søgefeltet).
- Lav evt. en liste for registrerede som ikke deltog ved at bruge filter type: 'Zoom: Webinar Registration Event' AND 'Zoom: Webinar Attendance Event' (skriv webinar ID for begge i søgefeltet).
- Rediger videooptagelsen af webinar og præsentation og upload filerne til HubSpot.
- Clone den gamle TY-Landing Page i HubSpot, ændre teksterne, embed video og vedhæft præsentation.
- Ændre titlen på siden til at indeholde 'On Demand'.
- Gå ind i 'Marketing'.
- Tryk på 'Email'.
- Tryk på 'Create email' (orange knap).
- Vælg 'Regular'.
- Vælg 'EVU | Plain Text Email Template'.
Alternativt kan du clone en tidligere FU-Mail og tilpasse den.
- Tryk på 'Send and schedule' og send mailen til listen med de webinar-registrerede, der deltog.
- Clone FU-Mailen, du lige har sendt og rediger den, så teksten afspejler, at modtageren ikke deltog, og at det er fint, men her er, hvad han gik glip af.
- Sørg evt. for at nogle fra forretningen følger yderligere op ved at gå igennem listen over registrerede.
OBS på hvilket samtykke, kontakten har givet.