Denne vejledning henvender sig til medarbejdere i VIA, og viser hvordan du starter en chat i Teams.
- Du starter en chat mellem to personer samt gruppechats ved at vælge Ny chat øverst på din chatliste.
- Når du har valgt Ny chat og indtastet en persons navn i søgefeltet, kan du vælge den person du vil chatte med.
- Derefter skal du skrive din meddelelse i feltet nederst i chatten.
- Hvis du vil åbne formateringsindstillingerne, vælg Formatér under feltet, hvor du skriver din meddelelse.
- Når du er færdig med at skrive din chatbesked, vælg send nederst til højre.
- Hvis du vil tilføje flere personer til chatten, skal du vælge ikonet øverste i højre hjørne af den åbne chat. Her vil du også kunne se, hvem der allerede er tilføjet i gruppechatten.
- Vælg Tilføj personer.
- Skriv derefter navnene på de personer, du gerne vil chatte med.
- Vælg hvor meget af chatoversigten, der skal medtages.
- Vælg Tilføj.
Bemærk!: Når du føjer en person til en gruppechat (ikke en chat mellem to personer), kan du medtage chatoversigten.
- Har du tidligere brugt Favoritter i Skype, så kan du i Teams - når du står i en Chat - under pilen ud for Chat vælge Kontakter.
- Vælg de 3 prikker ud for Favoritter.
- Vælg Føj en kontakt til denne gruppe.
- Skriv navn på personen du ønsker at tilføje.
- Vælg Tilføj.
Du kan også Oprette en ny kontaktgruppe, så du kan inddele dem du chatter mest med i grupper.
- Vælg Opret en ny kontaktgruppe nederst.
- Skriv navn på kontaktgruppen.
- Vælg Opret.