Denne vejledning henvender sig til studerende og medarbejdere, og viser hvordan du opretter og arbejder i et Teams-site i VIA.
Teams i VIA
I VIA har vi to forskellige anvendelser af Microsoft Teams: Teams-møder og Teams-sites.
Teams-sites - som denne vejledning handler om - er samarbejdsrum, hvor du kan dele fx dokumenter, skrive med hinanden og holder onlinemøder med dem, der deltager i Teams-sitet.
Teams-møder er virtuelle online møder – ligesom i Zoom. Find vejledninger til Teams-møder ved at søge i søgefeltet igen.
Videoen her viser, hvordan vi anvender Teams i VIA (04:16):
Opret et Teams-site
Skal du bruge et Teams-site til samarbejde, skal du oprette det fra mitVIA (kræver VIAlogin). Følg instruktionerne der.
I VIA planlægges al undervisning i Itslearning, og alle materialer, der vedrører undervisningen skal deles og være tilgængeligt i Itslearning. I VIA kan og må Teams-sites ikke bruges som en samarbejdsplatform mellem undervisere og studerende. Læs mere om beslutningerne vedr. brugen af Itslearning her.
Videovejledninger til anvendelse af Teams-sites
Du kan slå engelske undertekster til i videoens nederste højre hjørne.
Quick start (1 video, 5 articles)
Intro to Microsoft Teams (1 video)
Set up and customize your team (3 videos)
Collaborate in teams and channels (7 videos)
Work with posts and messages (4 videos)
Upload and find files (2 videos)
Start chats and calls (4 videos)
Set up and attend live events (4 videos)