Denne vejledning henvender sig til studerende og medarbejdere i VIA. For at kunne oprette et Microsoft Teams-møde skal du have Teams-programmet installeret. Teams installeres automatisk på alle arbejdscomputere i VIA ved genstart. Mødedeltagerne behøver ikke installere noget for at kunne deltage.
PC
For at oprette et Microsoft Teams-møde med kalenderinvitation i Outlook skal du gøre følgende:
- Åbn Outlook
- Vælg Nye elementer
- VælgTeams-møde
- Udfyld Til, Emne og tidspunkter
- Indsæt evt. dette link til vejledningen ’Vejledning til hvordan du deltager i Microsoft Teams-møde’
- Alle inviterede kommer direkte ind i mødet og kan præsentere. Under ’Mødeindstillinger’ kan du ændre dette.
- Vælg Send
Mac
For at oprette et Microsoft Teams-møde med kalenderinvitation i Outlook skal du åbne Outlook og gøre følgende:
- Hold musen over Ny mail
- Vælg Ny begivenhed
- Udfyld emne, tilføj mødedeltagere og vælg tid og sted.
- Aktiver Teams-møde
- Vælg Send
Når mødet er sendt, kan du finde det og åbne det fra din kalender. Nu kan du se, at mødelink m.m. er blevet sat ind i brødteksten. Gå helt ned til bunden af brødteksten for at finde link til Mødeindstillinger, hvis du vil ændre på indstillinger for mødet.