Denne vejledning henvender sig til medarbejdere med et NemID medarbejdersignatur og vejleder dig i, hvordan du fornyer din NemID medarbejdersignatur.
Fornyelse
- Når din NemID medarbejdersignatur skal fornyes, vil du modtage en mail fra Nets DanID. Du starter fornyelsen ved at klikke på fornyelseslinket i den mail, som du har modtaget fra Nets DanID.
Du kan dog også starte fornyelsen direkte på: www.nets-danid.dk
Når du er kommet ind på siden, skal du vælge ”Log på NemID selvbetjening”. Når du er logget på, skal du vælge ”Min medarbejdersignatur” og klikke på ”Vis detaljer” under ”Signaturdetaljer”, og du vil nu få mulighed for at forny din signatur ved at klikke på linket ”Forny NemID medarbejdersignatur”. ↑
- Vælg den signatur der ønskes fornyet.

- Du skal nu angive adgangskoden til din eksisterende signatur.

- Læs og acceptere vilkår for NemID til erhverv fra Nets DanID A/S og klik herefter på Næste.

- Du får nu mulighed for at oprette en ny adgangskode til din NemID medarbejdersignatur.
NB! Du kan godt vælge samme adgangskode, som du tidligere har benyttet. Vær opmærksom på kravene til kodens styrke. OK-knappen bliver først aktiv, når alle krav er opfyldt.

- Din NemID medarbejdersignatur er nu blevet fornyet.
- Du kan nu slette din gamle signatur fra din computer, da der ellers vil være to både en aktiv og ikke-aktiv signatur på din computer.
Klik her for hjælp til at slette din gamle signatur.

Du bør altid have en sikkerhedskopi af din NemID medarbejdersignatur. Følg vejledningen her.
Sikkerhedskopien skal opbevares på en usb-pen, dit x-drev eller på en anden placering uden for din computer. Den skal bruges, hvis du f.eks. får ny computer eller på anden måde mister originalen.